lørdag 18. november 2006

Regn...

Av og til er regn helt grusomt. Som når man skal til skolen litt trøtt om morgenen. Eller når en skal hjem, litt sliten, og det plasker ned. Da har man mest lyst til å sette seg under et pledd med en kopp kakao eller te.
Men av og til er regn helt fantastisk!! Når jeg kan sitte inne og høre det regne på takvinduene mine, og vite at jeg ikke trenger å gå ut. Det hender også at det er utolig digg å gå ute i regnet. Som nå i kveld. Skulle hjem etter å ha vært borte på besøk, og sitti inne i et varmt rom i mange timer. Kom ut og det regna sånn lett men masse, og blåste. Det var så bra det. Tror kanskje det så litt rart ut å løfte ansiktet mot regnet sånn på gata, men du hvor deilig det var!
Godt jeg kan klare å kose meg også i regnvær. Ellers hadde det nok blitt litt kjipt å bo i Bergen. Og de dagene hvor regn er skikkelig dritt kan man alltids ta bake-bolle-vær på alvor og bake boller. Boller med smil i...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Regn er bra. Og boller med smil i gjør meg :-D Kommer gjerne på besøk neste gang du baker også...

Anonym sa...

Hvordan har det seg at jeg ikke oppdaga bloggen din før i dag? -og så oppdager i tillegg at den har eksistert i to måneder??! HÆ?? hehe.....klart du skal få klem! :) Jeg linker til deg jeg. Tror ikke jeg har så mange lesere som vet hvem du er men...blogrollen min begynner å blig lang.. :)