onsdag 7. mars 2007

Oppskriften på en bra bursdag.

1. Innviter alle i nærheten som du kan komme på at det hadde vært hyggelig å spise kake med
2. Lag masse kake! Få gjerne hjelp så blir det litt mindre stress.
3. Lag det koselig hjemme og vent på at det kommer folk.

Dette var det jeg gjorde på mandag. Og gjett om det ble bra! Nesten så det slo fjorårets bursdagsfeiring i Serbia.(Men bare nesten...)
Når jeg samlet folk fra forskjellig settinger så jeg virkelig at jeg er velsignet med masse hyggelige venner. Sånt gjør godt. Så selv om jeg gikk rundt meg selv og Kjetil noen timer før jeg skulle få gjester var det verdt det. Å se 18 personer som satt i stua og på kjøkkenet mitt bare fordi jeg hadde innvitert dem til kakefest.
Hmm... Kanskje jeg må gjøre det oftere? Sånn uten å ha bursdag også...
Men da må jeg nok kanskje ha hjelp av Kjetil eller noen andre da også. Hedde det ikke vært for at Kjetil bakte boller for meg og tok all oppvaksen hadde jeg nok ikke kommet i mål. eller jeg hadde i hvert fall stresset utrolig mye mer.

Det var ikke bare kvelden som var bra altså. Andre ting som også er bra å gjøre på bursdagen sin:
1. Pakke opp pakke på senga. (Jeg hadde nemlig pakken fra Kristine og Stefan hjemme hos meg så jeg kunne pakke opp før jeg sto opp...)
2. Ha en kjæreste som kommer med frokost og blomster når en akkurat har stått opp.
3. Spise lunch med ei god venninne.
Dette er nemlig også ting jeg gjorde på bursdagen min. Hadde alt i alt en utrolig bra dag!!

Ingen kommentarer: