søndag 11. mars 2007

Folk er rare!

Noen gang tenk over hvor artig det er å bare kikke på folk? Jeg har en tendens til å observere folk når jeg går til å fra skolen. I går så jeg noe ganske artig på min vandring.
Regnet har kommet tilbake til Bergen. Lenge har det egentlig ikke regnet, ikke sånn ordentlig i hvert fall. Kom til den konklusjon at det var nok fordi jeg hadde brukt masse, masse penger på skikkelig regntøy. Men i hvart fall.... I går regnet det egentlig ikke så veldig mye. Bare sånn litt regn men nok til regnjakke. I hvert fall da jeg observerte ei jente med regnbukse, regnjakke og paraply. Hva er vitsen mad den paraplyen? Når en har full regndress blir en jo ikke våt, og paraplyen kommer bare til å vrenge seg når en runder et hjørne likevel.

Folk på lesesalen er også rare. Og til tider irriterende. Hvorfor lukker man ikke døra når man går ut? Ok, det var lørdag og da tenker man kanskje at det ikke er så mange folk der, men det var faktisk en del folk på U. Pihl.
Og når jeg er inne på lesesal; skal man spise matpakka si på lesesalen tar men ikke med seg knekkebrød.
Men jeg er sikkert ikke mindre rar for folk som ser på meg på lesesalen. Jeg tar av meg skoa, tar et bein opp på stolen, sover fem minutter hvis øya er for slitne, eller bare virir meg litt i stolen. Lurer på hvor mange som irriterer seg over ting jeg gjør på lesesalen?

1 kommentar:

Anonym sa...

godt poeng det der med paraplyen altså! du skulle spurt henne om hun hadde glemt sydvesten! ..men d hadde kanskje vært litt spydig.. så d va bra du ikkje gjorde det:)
Og når det gjelde ting du gjør på lesesalen,- e ikkje d normal oppførsel på en lesesal då..? det stemme iallefall eg for!