tirsdag 30. januar 2007

Hva gjør jeg galt?


Opptimistisk som jeg er annskaffet jeg meg tre planter da jeg flyttet inn her i høst.
Men jeg er visst ikke så flink med planter...
Den ene planten ser rett og slett ut som om den har dødd. Tid for søpla nå!
Fredslilja mi har fått grønne blomster isteden for hvite som den egentlig skal ha. Men den lever da!! Selv etter at den måtte være alene hjemme da jeg var tre uker på hjemme på juleferie. Liker fredsliljer. Men de er finere med hvite enn med grønne blomster.
Og muligens det mest artigste. Bambusen min har blitt gul.

Nå har jeg gått til innkjøp av en ny bambus fra Ikea, og vurderer å erstatte den planten som døde. Om noen har gode tips for hvordan jeg kan få de til å leve litt lenger er jeg mottagelig for det. Og ja, jeg har husket å vanne!

2 kommentarer:

Anonym sa...

-iongenting. Du bare tror at 'alle andre' er så flinke til å holde plantene sine i live...jeg kan trøste deg med at det IKKE stemmer...jeg har to som nesten er døde...men - den fra solborg - året etter oss, den lever! :)

*klemmepåingunn*

Anonym sa...

-og jeg syns forresten du kan linke til min blogg og........*snufs*