torsdag 3. april 2008

Hvorfor?!?

Hvorfor må de spyle fortauene i Bergen? Jeg vil tro det regner nok til at de ikke se veldig møkkete. Og dessuten så er de jo ute, så det skal vel være litt møkkete.
Her om dagen ble jeg nemlig igjen våt på tærne fordi fortausspylerene ikke tar hensyn til oss som kommer gående. Selv om jeg gikk i stor bue ut i veien ble jeg spyla på...

Og hvorfor blir man ekstra sliten når man har forsovet seg? Jeg klatre i dag å skru av vekkeklokka og våknet to timer senere. Det gjorde litt vondt, og jeg er fortsatt litt trøtt og sliten. Troe jeg har sovet for mye...

Hvorfor velger de å pusse opp fasaden på bygget med alle lesesalene sånn nå, når man skal lese til eksamen og sånn, og ikke om sommeren, eller på begynnelsen av semesteret når det nesten ikke er folk på lesesalene?
Hvorfor kan de ikke låse opp de to låste lesesalene i første etasje, som har vært låst hele dette semesteret og ingen har kunne svart på hvorfor er låst?

Hvorfor klarer ikke jeg å finne konsentrasjon til den oppgaven jeg må skrive nå?

Hvorfor kan ikke bare drømmeleiligheten komme seilende, klar til innflytting når vi vil, fin og med hyggelig huseier? Det hadde vært fint, så slapp vi å lese flere boligannonser enn jeg klarer å holde oversikt over...

Men nå må jeg pakke sammen alle tingene mine på lesesalen og komme meg på seminar. Så skal jeg prøve å overtale meg selv til å gå tilbake hit etterpå og fortsette med oppgaven min...

Ingen kommentarer: