lørdag 19. april 2008

Det er lørdag, klokken er litt over halv tolv, og jeg har alt vært på skolen i to og en halv time. Jeg har fått lest gjennom alle forelesningsnotatene og søkt litt på nettet for å finne en forståelig forklaring på kjegleprojeksjon.

Det er ikke tilfeldig at jeg var så tidlig på lesesalen i dag. Først fulgte jeg nemlig Marija til bussen hun skulle ha klokken ni. Det kommer til å bli tomt i Lille Øvregate nå. Plutselig er vi bare tre igjen, og ei god venninne har plutselig reist. Heldigvis kommer hun tilbake en uke i mai! Gleder meg allerede.

Ute er det sol. Jeg vet ikke helt om jeg synes det er dårlig gjort at det er strålende vær når jeg har masse eksamen eller ikke. I går ga vi opp å ha kollokvie og gikk heller tur på Fløyen og nøt sola. Derfor bør jeg kanskje være mer effektiv i dag. Men nå har jeg nådd punktet hvor jeg virkelig ikke vet hva jeg skal lese på lenger. Føler jeg leser ting omigjen. Men det trenger ikke bety at jeg kan det...

Kanskje jeg bare skal gi meg for i dag? Eller... Har lyst til å gå ut i sola, og ikke sitte inne i dette innpakka bygget. Kan jo ikke en gang se på sola her inne.

Tror jeg skal bevege meg inn på lesesalen igjen og lese over notatene mine en gang til før jeg gir meg. Så skal jeg komme meg hjem, vakse rommet mitt for så å nyte sole med god samvittighet. Plan!

Ingen kommentarer: