søndag 8. oktober 2006

Topla čokolada

Noe av det beste man kan få å drikke/spise er topla čokolada. Varm sjokolade på serbisk vis. Det er bare helt fantastisk, og nesten umulig å forklare uten å få det til å høres mystisk og ekkelt ut. Det kan best forklares som varm sjokoladepudding. Og jeg må innrømme det kanskje høres litt rart ut. Best er det på kafé med en kremkule oppi og i selskap med gode venner. Men det er litt vanskelig her i Norge. I hvert fall kafé.
Heldigvis er det i Serbia mulig å kjøpe poser med pulver som bare skal blandes med melk og kokes opp. Jeg kunne selvsagt ikke reise uten å ta dette med hjem. Og i går prøvde jeg det ut for første gang. Det var fantastisk!! Spør du Kjetil oppførte jeg meg kanskje noe underlig da jeg fikk en kopp med varm sjokolade, men sånn er jeg når glden er stor. Han fikk nemlig gleden av å få en kopp han også. måtte jo nesten det, så mye som jeg har snakket om dette. Så nå må jeg bare forsiktig posjonere ut de posene jeg har så ikke alle blir borte på en gang, men at det fortsatt er noen igjen når Tone kommer på besøk i november, for jeg har lovet henne topla čokolada.

4 kommentarer:

Kristine sa...

mmm, sjokolade er godt, og særlig når den er varm og det er høst!

Jeg har og fått meg hjemmeside nå, og med blogg på den. Legg inn link til engelien.homeip.net/~kristine da vel!

Anonym sa...

glede meg veldig t dette her altsaa! gode minner forbunde me den der varme sjokoladen altsaa:)
klem tone

Anonym sa...

Hva med varm-skjokolade-festen vi snakka om før du flytta hjem igjen fra Serbia....bare lurer jeg:)

Ingunn sa...

Det er bare å komme til Bergen det Sigrunn, så skal du nok få varm sjokolade! Kom, kom! Jeg har madrass til å legge på gulvet...