mandag 20. oktober 2008

Huff, jeg begynner visst å bli gammel...

Jeg orker ikke langer å ikke sove. Det er faktisk en litt trist oppdagelse.
Jeg har vært på konferanse på Island i helgen. (Kanskje kommer det en blogginlegg om det ved en senere anledning.) Det var på reisen hjem herfra det gikk opp for meg at jeg kanskje begynner å bli gammel.
Jeg hadde ikke helt sovet nok natt til lørdag, og var i utgangspunktet litt trøtt. Det ble ikke bedre da jeg la meg litt før ett natt til søndag og stod opp igjen litt før halv fire, islandsk tid. Vi skulle nemlig ta buss til flyplassen klokken fire. Etter å ha kommet til Oslo i halv tre tiden på søndag, norsk tid, hang vi hos John Anders. Vi ble vartet opp, og spiste middag sammen med Kristine og Stefan.
Selv med så mye hyggelig selskap klarte jeg å sovne under Dagsrevyen.
Etter en dag i Oslo bar det videre med nattoget til Bergen.
Jeg sov vel ikke egentlig så veldig mye i løpet av noen av disse to nettene, og i hvert fall ingen god og sammenhengende søvn. Så nå vi kom inn døra stupte jeg rett i seng.
To timer senere måtte jeg opp for å gå på forelesning.
Når jeg kom hjem igjen var jeg fortsatt utrolig trøtt. La meg en time og slappet av før vi lagde middag.
I kveld har jeg bare sløvet, og kjenner egentlig at jeg godt kan gå å legge meg snart. Selv om jeg har slumret på sofaen.
Tror det er et tegn på at jeg begynner å sli gammel. Plutselig kan jeg ikke rangle lenger. Tar meg i å lure på hvordan jeg klarte å leve med så lite søvn på følkehøyskole. Men det begynner jo å bli noen år siden. Kanskje det også er et tegn på at jeg begynner å bli gammel.

Ja,ja. Nå skal jeg lage kakao, og varme boller fra fryseren. Når det er fortært bærer det nok rett i seng for min del. Jeg er trøtt, og i morgen er atter en studiedag...

1 kommentar:

Anonym sa...

det var ENE og ALENE det gode selskapet på Solborg som gjorde at du kunne rangle - bare innrøm det! :D (til opplysning, så fikser ikke jeg det så godt lenger heller....blir fort smertefullt om jeg ikke får sove lenge, dagen etter jeg har sittet lenge oppe....)

Island? huh...noen som har det...var det billig? :D

*klemmepå*