onsdag 23. juli 2008

Sånn siden jeg vet det er noen sykepleierstudenter som leser bloggen min tenkte jeg dette var et passende sted å publisere et par spørsmål jeg har dannet meg i det siste.

Etter å ha jobbet noen uker på sykehjem sto jeg der og tenkte mens jeg skiftet på en seng; Hvordan skifter man på senga til en som er sengeliggende? Sånn hvis man ikke kan ta personen ut av senga... Det virket komplisert for meg.

Også har jeg klart å få et blåmerke, noe som ikke er uvanlig. Men jeg tror jeg har vært litt i det filosofiske hjørnet i det siste. Dette blåmerke fikk meg nemlig til å spørre meg selv hva et blåmerke egentlig er. Har det gått hull på en blodåre sånn inni meg som gjør at det blir blått? Hvor blir det i så fall av dette blodet sånn når det blir gult og blåmerket etterhvert blir borte? Og hvis ikke, hva er det da som gjør at jeg blir blå og lilla og gul?

Nå er jeg ferdig med jobbing for i sommer, etter å ha jobbet i fire uker. Sånn med mindre de kommer på helt av seg selv at de skal ringe og spørre om jeg vil ta en vakt, og jeg finner det for godt å sa ja. For jeg hadde jo tenkt at denne uka og neste bare skulle gå med til å planlegge bryllup og at jeg skulle ha masse jeg måtte stresse med. For øyeblikket føler jag at jeg har god kontroll på det meste.
Mangler all kontroll på talen, men det går seg vel til etterhvert. Har kanskje noen ideer. Jeg driver egentlig å later som at jeg ikke kan skrive den ennå, siden jeg venter på office pakka mi, og derfor ikke har word på data'n min. Men jeg vet at det egentlig er en ganske dårlig unnskyldning, for det finnes da andre steder en kan skrive. For hånd er jo for eksempel en mulighet... Men det er liksom så greit å ha en unnskyldnign for hvorfor jeg ikke gjør noe med det, sånn annet enn at det er vanskelig.

Nå tenker jeg at jeg skal gå ut å nyte sola litt. Jeg har jo mulighet til det. Kanskje jeg skal late som at jeg tenker på tale mens jeg sitter i sola. Eller jeg kan bare lese bok...

1 kommentar:

Tone Skogen sa...

sengereing med pasient er ikke så veldig vanskelig spesielt hvis man er 2 stykker som gjør det:) og du kan selvfølgelig få en nærmere forklaring (me snakkes jo plutselig på tlf:)

lykke t videre med taleskriving(tenking)!
eg glede meg t å komme i neste uke!