tirsdag 17. mars 2009

Antall studenter på forelesninger.

Da jeg studerte KRL på MF var vi ca 100 på forelesning
På TK var vi ca 30. Det var ikke så mange egentlig...

På Universitetet i Bergen hadde jeg noen forelesninger hvor vi sikkert var fler en hundre.
Og vi geografistudenter var ikke så mange så da var vi kanskje rundt 30 på de fleste forelesningene, eller kanskje ikke mer enn 20. Jeg trodde vi da var få på forelesning.

Men så begynte jeg på NLA og alle mine foretillinger om hva få på forelesning var ble endret. Her er vi i to av mine fag ofte bare to på forelesning. Kanskje tre eller fire, men da er det imponerende oppmøte.

I dag var det bare meg... Så da hadde jeg tre timers forelesning i livssyn helt alene med foreleseren. Det var greit det altså, men litt kjedelig når jeg kjente øynene mine begynnte å glippe litt mot slutten av time to... (Og for ordensskyld, min medstudent hadde meldt fra til foreleseren at han ikke kom. Så det finnes faktisk studenter som gjør sånt.)

Ingen kommentarer: