mandag 12. januar 2009

Nytt år nye muligheter.

Det har visst blitt litt inn i 2009 nå, og dette er året hvor mye er nytt og spennende. Eller noe i den dur.
Jeg har i hvert fall begynt på noe nytt, og kanskje litt skummelt. Jeg har forlatt geografisk institutt på SV-fakultetet til fordel for NLA. (Norsk lærer akademi, men nei jeg skal ikke bli lærer.) Fant ut at det kanskje var på tide å gjøre ferdig bachelorgraden i kristendom. Eller den egentlige begrunnelsen er vel egentlig at jeg ikke kjente meg motivert nok til å ta master eller lysten på å begynne å jobbe helt ennå. Og siden Kjetil har et år igjen her i Bergen, kunne jeg finne på noe litt gøy å gjøre. Så vips jeg var på NLA.

Og i dag har jeg hatt min første "ordentlige" skoledag. Jeg er så heldig at jeg begynner 8.30 på mandager. I og med at det er ganske langt tar jeg bussen så tidlig om morgenen. Da har jeg valget mellom å komme 27 minutter for tidlig eller 3 minutter for sent. Jeg valgte det første. I dag kunne jeg trygt ha valgt det siste, for da klokken var 8.30 var vi to studenter og ingen foreleser. Etter en stund gikk vi i resepsjonen og damen der ringte foreleseren som hadde tatt feil av tiden. Så vi to som hadde møtt opp fikk forelesning vi. Det var en litt sær opplevelse. Håper og regner med at det kanskje kommer flere på forelesninger senere. Det er i hvert fall 12 studenter som er medlem av faget på it's learning.

Gleder meg til å komme i gang med studiene nå. Har bestilt masse pensumbøker i dag, så jeg satser på at de snart kommer i posten til meg.

Jeg har også tenkt at jeg klare å finn den raskeste veien til og fra NLA. Tror det kanskje tar sånn ca 1 time å gå. Har ikke helt gått strake veien ennå, for jeg har alltid hatt et erend i byen. Og i dag klarte jeg faltisk å gå meg litt bort i Sandviken i et forsøk på å finne en annen vei en hovedveien å gå langs. Endte på den til slutt...

Nå er det natt tror jeg. Kjenner at jeg var oppe litt over halv sju i dag ja...

Ingen kommentarer: