søndag 28. januar 2007

Paris!

Kjetil og jeg har vært på besøk hos Ingeborg i Paris. Det var helt fantastisk! Vi trava gatelangs og fikk sett de typiske turist-tingene og andre ikke fullt så turist steder(som en "Afrika gata" og det lokale lørdagsmarkedet) både sammen med Ingeborg og noe på egenhånd. Og vi hadde lange måltider og skravletid hjemme hos Ingeborg.
Fredagskvelden var Kjetil og jeg i Louvre. Fikk sett en omvende pyramiden som jeg hadde lest om i Da Vinci koden og Mona Lisa selvfølgelig. Louvre er et egentlig for stort museum. Lurer på hvor mange timer en må tråkke rundt der for å få med seg alt? Husker ikke helt hvor lenge vi var der jeg, men jeg var mettet på kunst da vi gikk og egentlig veldig klar for kaffe på Starbucks.
Lørdagen var vi spreke og gikk opp i Eiffeltårnet. Det er veldig mange trappetrinn. Glemte å ta tiden når vi gikk opp, men vi brukte 10 minutter ned... Kom på når vi hadde kommet et stykke opp at jeg har jo høydeskrekk. (Eiffeltårnet var en smule høyere enn hemsen som jeg nå er så vant til å klatre opp på...) Skumlest av alt var nok heisen hel til topps. Men opp må man jo når man først er der!
Gidder ikke krangle mer med bloggen så jeg gir opp bilder denne gangen. For mer utfyllende blogging om Paris turen og bilder er det bare å titte innom Kjetil sin blogg.

Ingen kommentarer: